Przetargi aktualne (0)  |  Przetargi w toku (0)  |  Przetargi rozstrzygnięte (152)  |  Przetargi unieważnione (29)

zamówienie na:

Pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu Nad Zadaniem "Kompleksowe Rozwiązanie Systemu Gospodarki Osadowej na Oczyszczalni Ścieków w Mińsku Mazowieckim"

zamawiający: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
tryb zamówienia: Przetarg nieograniczony
nr sprawy: JRP-6/2016
wartość: powyżej 30 000 Euro
termin składania ofert: 4 lipca 2016  12:00
wynik postępowania: B-Act Sp. z o.o. ul. Paderewskiego 24, 85-075 Bydgoszcz. Cena brutto oferty 809340,00 PLN. 





 
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
ul. Józefa Mireckiego 20, 05-300 Mińsk Mazowiecki

O G Ł A S Z A

WSZCZĘCIE POSTĘPOWANIA O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA SEKTOROWEGO
PROWADZONEGO W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO NA USŁUGĘ

PEŁNIENIA FUNKCJI INŻYNIERA KONTRAKTU NAD ZADANIEM PN.:
„KOMPLEKSOWE ROZWIĄZANIE GOSPODARKI OSADOWEJ
NA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W MIŃSKU MAZOWIECKIM”

 
POSTĘPOWANIE PRZETARGOWE PROWADZONE JEST NA PODSTAWIE REGULAMINU UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH W PRZEDSIĘBIORSTWIE WODOCIĄGÓW I KANALIZACJI SP. Z O.O. W MIŃSKU MAZOWIECKIM DLA ZAMÓWIEŃ POWYŻEJ 30 000 EURO
 
 
I. Zamawiający.
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
ul. Józefa Mireckiego 20, 05-300 Mińsk Mazowiecki
gm. Mińsk Mazowiecki, powiat miński, woj. mazowieckie
strona internetowa:  www.pwikminsk.pl, www.bip.pwikminsk.pl
tel.: /25/ 758 58 60 faks: /25/ 758 67 12, e-mail: biuro@pwikminsk.pl
 
II. Tryb zamówienia.
Zamówienie prowadzone  jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości powyżej 30 000 Euro - zamówienie sektorowe. Postępowanie prowadzone jest zgodnie z Regulaminem Udzielania Zamówień Sektorowych Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Mińsku Mazowieckim.
 
III. Sposób uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej www.bip.pwikminsk.pl oraz w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Mińsku Mazowieckim przy ul. Józefa Mireckiego 20, 05-300 Mińsk Mazowiecki. Wersja papierowa specyfikacji istotnych warunków zamówienia będzie udostępniana Wykonawcy na podstawie wcześniej złożonego wniosku. Koszt jednej strony SIWZ:0,50 PLN. Specyfikacja zostanie przesłana wykonawcy na wskazany adres w ciągu 5 dni roboczych od momentu przyjęcia przez zamawiającego pisemnego wniosku.
 
IV. Opis przedmiotu zamówienia.
1. Przedmiotem zamówienia jest:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest usługa związana z pełnieniem funkcji Inżyniera Kontraktu nad robotami budowlanymi wykonywanymi zgodnie z Warunkami Kontraktowymi dla Urządzeń oraz Projektowania i Budowy dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robót inżynieryjnych i budowlanych projektowanych przez Wykonawcę" - Edycja: 4. wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 z erratą (tłumaczenie 1. wydania 1999), dalej zwanymi również „żółty FIDIC" oraz nadzoru inwestorskiego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2016 poz. 290 z późn. zm.) przy realizacji zadania pn.: „Kompleksowe Rozwiązanie Systemu Gospodarki Osadowej Na Oczyszczalni Ścieków W Mińsku Mazowieckim”.
Zamawiający ubiega się o dofinansowanie Projektu pn. „Stworzenie innowacyjnego systemu gospodarki osadowej i uzdatniania wody dla potrzeb aglomeracji Mińsk Mazowiecki” w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020; Oś priorytetowa II – Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach.
Inwestycja prowadzona będzie na czynnym obiekcie oczyszczalni ścieków. Wykonawca robót w ramach zamówienia zapewni ciągłość pracy układu technologicznego i osadowego oczyszczalni ścieków. Ustalone zostaną z Zamawiającym przy udziale Inżyniera Kontraktu harmonogramy wyłączenia i włączenia poszczególnych obiektów i urządzeń na oczyszczalni ścieków. Wykonawca podczas wykonywania robót zobowiązany jest do zachowania na odpływie parametrów ścieków oczyszczonych zgodnych z przepisami prawa i pozwoleniem wodnoprawnym, w przeciwnym przypadku wykonawca ponosi wszelkie koszty przekroczeń parametrów ścieków. Zakres rzeczowy robót budowlanych został przedstawiony w Programie Inwestycji - Część IV SIWZ.
Zamówienie obejmuje także wykonanie usług dla robót budowlanych zlecanych w ramach zamówień uzupełniających do wartości 10% wartości zamówienia podstawowego, wykonywanych w trakcie realizacji zamówienia podstawowego na roboty. 
Do zakresu obowiązków Inżyniera Kontraktu będzie należało :
- przygotowanie dokumentacji przetargowej na wybór Wykonawcy robót zgodnie z nowelizacją ustawy Prawo Zamówień Publicznych dostosowaną do dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014r. i 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014r opartej na formule „zaprojektuj i wybuduj” - Warunki Kontraktowe „żółty FIDIC” w terminie do 3 tygodni od daty przekazania materiałów, szczególności przygotowanie i uczestniczenie w przeprowadzeniu postępowania oraz dokonaniu oceny ofert w przeprowadzonym postępowaniu z wymogami ustawy Prawo Zamówień Publicznych – 1 osoba.
- przygotowanie dokumentacji przetargowej na wybór Wykonawcy robót dodatkowych /uzupełniających/ lub zamiennych zgodnie z nowelizacją ustawy Prawo Zamówień Publicznych dostosowaną do dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014r. i 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014r, szczególności przygotowanie i uczestniczenie w przeprowadzeniu postępowań oraz dokonaniu oceny ofert w przeprowadzonych postępowaniach względem ustawy Prawo Zamówień Publicznych – 1 osoba.
- pomoc merytoryczna w przeprowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień na roboty z przedmiotowego zadania, w tym również na roboty dodatkowe /uzupełniające/ i zamienne;
- przeprowadzenia szkolenia z zakresu nowej ustawy Prawo Zamówień Publicznych dostosowanej do wymogów dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014r. i 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014r.;
- pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego;
- sprawdzanie i zatwierdzania dokumentacji projektowej opracowanej przez wykonawcę robót (projekty wstępne, budowlane i wykonawcze), w tym projektów zamiennych i rysunków zamiennych;
- nadzór nad odbiorami częściowymi i odbiorem końcowym ze szczególnym uwzględnieniem rozruchu technicznego urządzeń;
- rozliczenie rzeczowe i finansowe umów na roboty budowlane;
- udział w kontrolach realizacji projektów, dokonywanych przez instytucje finansujące;
- zarządzanie organizacyjne procesem inwestycyjnym;
- bezstronne i obiektywne uczestnictwo w procesie inwestycyjnym;
- monitoring postępu umowy na roboty łącznie z raportowaniem, biorąc pod uwagę wskaźniki: rzeczowe i finansowe, forma Raportów powinna być zgodna z zaleceniami oraz uzgodniona z Zamawiającym,
- mediacja i rozjemstwo w sporach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą robót budowlanych;
- pełnienie funkcji Inżyniera określonej w Warunkach Kontraktowych żółty FIDIC;
- opracowanie wytycznych do rozruchu oraz udział w nim;
- uczestniczenie w optymalizacji kosztów eksploatacyjnych w okresie wstępnej eksploatacji (tj. okresie porozruchowym);
- zapewnienie przestrzegania i stosowania polskiego prawa budowlanego i przepisów BHP przez Wykonawców.
 
2. Informacje ogólne:
2.1. Zadania Inżyniera w ramach niniejszej umowy będą obejmować następujące czynności:
•  przygotowanie dokumentacji przetargowej na wybór Wykonawcy robót zgodnie z nowelizacją ustawy Prawo Zamówień Publicznych dostosowaną do dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014r. i 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014r opartej na formule „zaprojektuj i wybuduj” - Warunki Kontraktowe „żółty FIDIC” w terminie do 3 tygodni od daty przekazania materiałów, szczególności przygotowanie i uczestniczenie w przeprowadzeniu postępowania oraz dokonaniu oceny ofert w przeprowadzonym postępowaniu z wymogami ustawy Prawo Zamówień;
• przygotowanie dokumentacji przetargowej na wybór Wykonawcy robót dodatkowych /uzupełniających/ lub zamiennych zgodnie z nowelizacją ustawy Prawo Zamówień Publicznych dostosowaną do dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014r. i 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014r, szczególności przygotowanie i uczestniczenie w przeprowadzeniu postępowań oraz dokonaniu oceny ofert w przeprowadzonych postępowaniach względem ustawy Prawo Zamówień Publicznych;
•  przygotowanie dokumentacji przetargowej na wybór Wykonawcy robót /uzupełniających/ lub zamiennych zgodnie z nowelizacją ustawy Prawo Zamówień Publicznych dostosowaną do dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014r. i 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014r, szczególności przygotowanie i uczestniczenie w przeprowadzeniu postępowań oraz dokonaniu oceny ofert w przeprowadzonych postępowaniach względem ustawy Prawo Zamówień Publicznych;
• pomoc merytoryczna w przeprowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień na roboty z przedmiotowego zadania, w tym również na roboty dodatkowe /uzupełniające/ i zamienne;
• przeprowadzenia szkolenia z zakresu nowej ustawy Prawo Zamówień Publicznych dostosowanej do wymogów dyrektyw Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z dnia 26 lutego 2014r. i 2014/25/UE z dnia 26 lutego 2014r.;
• sprawdzanie i zatwierdzania dokumentacji projektowej opracowanej przez wykonawcę robót (projekty wstępne, budowlane i wykonawcze), w tym projektów zamiennych i rysunków zamiennych;
• pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego;
• zarządzanie i administrowanie umową na roboty budowlane;
• monitoring postępu umowy na roboty łącznie z raportowaniem, biorąc pod uwagę wskaźniki: rzeczowe i finansowe, forma Raportów powinna być zgodna z zaleceniami oraz uzgodniona z Zamawiającym;
• sprawowanie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru inwestorskiego nad robotami, w tym nadzoru nad prowadzeniem robót zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP;
• nadzór nad odbiorami częściowymi i odbiorem końcowym ze szczególnym uwzględnieniem rozruchu technicznego urządzeń;
• zapewnienie przestrzegania i stosowania polskiego prawa budowlanego przez Wykonawców;
• zapewnienie, że zakończone prace są zgodne z technicznymi i formalnymi wymaganiami umów na roboty;
• rozliczenie rzeczowe i finansowe umów na roboty;
• inne konieczne działania dla prawidłowej i terminowej realizacji Projektu.
 
2.2. Inżynier będzie wykonywać swoje obowiązki w ścisłej współpracy z Zamawiającym, zgodnie z jego poleceniami i obowiązującymi przepisami oraz regulacjami stosowanymi dla Zamawiającego.
Do obowiązków Inżyniera należy:
a)  w zakresie ogólnym:
• zapewnienie profesjonalnego i kompetentnego nadzoru nad prowadzonymi robotami  zgodnie z polskim prawem budowlanym i przepisami z nim związanymi;
• zarządzanie, monitorowanie i kontrola zgodności robót budowlanych z zawartymi z Wykonawcami umowami, pod względem: technicznym, finansowym i organizacyjnym;
• monitorowanie postępu prac włącznie ze składaniem z nich miesięcznych raportów, w których będą wzięte pod uwagę zarówno wskaźniki rzeczowe, jak i finansowe;
• kontrola nad właściwą i czasową realizacją Projektu, koordynacja działań wszystkich uczestników Projektu;
• egzekwowanie postanowień umów na roboty przy współpracy z Zamawiającym, zapewnienie zgodności realizowanych robót, dostaw i usług z umowami na roboty, dostawy i usługi;
• natychmiastowe informowanie Zamawiającego o wszystkich zaistniałych problemach oraz o problemach mogących zaistnieć (w szczególności o wszelkich dostrzeżonych nieprawidłowościach i zagrożeniach co do jakości, zakresu i terminowości realizacji poszczególnych umów na roboty budowlane), wraz ze sposobami ich rozwiązywania i/lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów;
• utrzymywanie na bieżąco kontaktu ze wszystkimi uczestnikami Projektu;
• prowadzenie, przechowywanie i archiwizacja (również na nośniku elektronicznym) korespondencji z podmiotami biorącymi udział w realizacji umów na roboty ze szczególnym uwzględnieniem ostrzeżeń, uwag i wniosków kierowanych do Wykonawcy mogących być dowodami w razie ewentualnych sporów, roszczeń Wykonawcy, katastrof budowlanych itp;
• próba polubownego rozstrzygania wszelkich sporów powstałych pomiędzy stronami umów na roboty budowlane, dostawy i usługi;
• prowadzenie technicznego, finansowego i administracyjnego nadzoru nad prowadzonymi pracami, egzekwowanie zgodności prowadzonych prac z: założonym harmonogramem, pozwoleniem na budowę, projektami (wstępnymi, budowlanym i wykonawczym), obowiązującym prawem, zasadami wiedzy inżynierskiej, przepisami BHP, założeniami finansowymi umów;
• po zakończeniu robót, w trakcie okresu zgłaszania wad lecz nie dłużej niż przewiduje to końcowa data Projektu, Inżynier będzie uczestniczył w nadzorowaniu inspekcji gwarancyjnych, które odbywać się będą z częstotliwością co 6 miesięcy, końcowych akceptacji i w rozwiązywaniu sporów; w szczególności zadania te zawierają:  ocenę ewentualnych roszczeń wzajemnych Zamawiającego i Wykonawcy robót budowlanych; regularne inspekcje wad usuwanych przez Wykonawcę robót budowlanych; wydawanie Świadectw Wykonania i sprawdzenie Końcowego Oświadczenia Wykonawcy robót budowlanych; weryfikację ostatecznego rozliczenia Wykonawcy robót budowlanych, zarekomendowanie zwrotu zabezpieczeń po terminie zgłaszania wad;
• opracowanie wytycznych do rozruchu w tym sprawdzenie i zatwierdzenie procedury rozruchu technologicznego;
• uczestniczenie w optymalizacji kosztów eksploatacyjnych w okresie wstępnej eksploatacji (tj. okresie porozruchowym)
 
b) w zakresie wykonawstwa (robót budowlanych):
• przekazywanie Wykonawcom robót budowlanych (w imieniu Zamawiającego) dokumentów niezbędnych do rozpoczęcia realizacji  zamówienia przez Wykonawcę,
• wydanie powiadomienia o dacie rozpoczęcia robót;
• reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniami na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej;
• ocenianie i rozstrzyganie wszelkich roszczeń lub dyskusji kontraktowych i problemów narastających podczas robót, zapobieganie sporom i opóźnieniom,
• zatwierdzanie harmonogramu dostaw urządzeń i materiałów na plac budowy ze szczególnym uwzględnieniem ich kompletności, sposobu i czasu magazynowania oraz zgodności z projektem i/lub warunkami umownymi;
• sprawdzanie i potwierdzanie czy Wykonawca mobilizuje i dostarcza na budowę całe wyposażenie i dostawy zidentyfikowane w umowie; pełny nadzór inwestorski nad robotami, ze szczególnym uwzględnieniem Polskiego Prawa Budowlanego i innych odnośnych regulacji prawnych. Nadzór musi być prowadzony przez zespół specjalistów, którzy posiadają odpowiednie uprawnienia wymagane przez Polskie Prawo Budowlane;
• ścisła współpraca z nadzorem autorskim i geologicznym, weryfikacja i analiza rysunków wykonawczych i dokumentów wykonawczych sporządzanych przez Wykonawcę z komentarzami dla Zamawiającego (jeżeli wystąpi taka potrzeba), jeśli chodzi o zgodność (lub niezgodność) z umowami na roboty budowlane;
• weryfikacja, sprawdzanie i zatwierdzanie Dokumentacji Projektowej (projekty wstępne,  budowlane i wykonawcze) oraz wszelkich innych dokumentów Wykonawcy (rysunków roboczych) zawierających zmiany, zatwierdzanie robót zamiennych w uzgodnieniu z Zamawiającym;
• weryfikacja, sprawdzanie i zatwierdzanie dokumentacji projektowej (projekty wstępne, budowlane, wykonawcze, rysunki zamienne itp.) przy udziale zamawiającego w nie przekraczalnym terminie 21 dni;
• zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń, mających być wbudowanymi, jak zaplanował to Wykonawca, sprawdzanie jakości dokumentów, zezwoleń, deklaracji zgodności, certyfikatów itd., w celu uniknięcia użycia materiałów uszkodzonych lub które nie mają wymaganych przez obowiązujące prawo certyfikatów;
• zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez Wykonawcę;
• rekomendowanie wszystkich zmian w planach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych;
• sprawdzanie autentyczności wszystkich certyfikatów, ubezpieczeń, zabezpieczeń, gwarancji, praw własności itd., za które Wykonawca jest odpowiedzialny zgodnie z warunkami umowy na roboty budowlane;
• organizowanie testów dodatkowych jakości przez specjalistyczne instytuty, jeżeli jest to niezbędne, przy czym konsekwencje finansowe z tytułu przeprowadzonych testów ponosi w zależności od ich wyników Wykonawca (jeżeli testy potwierdzą niewłaściwą jakość badanego przedmiotu, urządzenia czy dostawy) lub Zamawiający (jeżeli testy nie potwierdzą przypuszczeń co do jakości badanego przedmiotu, urządzenia czy dostawy);
• monitorowanie postępu robót, regularne sprawdzanie postępu robót na budowie oraz wszystkich innych działań wykonawców w aspekcie ich zobowiązań wynikających z umów na roboty budowlane;
• przeprowadzanie regularnych inspekcji co najmniej raz w tygodniu Placu Budowy sprawdzających jakość wykonania i materiałów zgodnie z Umową oraz dobrą praktykę inżynierską, każdorazowa inspekcja winna być potwierdzona przez Zamawiającego;
• kontrola Wykonawcy, że zapewnia realizację robót zgodnie z odpowiednimi wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia;
• organizowanie wraz z Zamawiającym cyklicznych narad koordynacyjnych na Placu Budowy raz w tygodniu, oraz przygotowanie protokołów z narad w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót;
• organizowanie dodatkowych narad w przypadkach zagrażających postępowi lub jakości robót    na każde pisemne żądanie Zamawiającego w ciągu 24 godzin od otrzymania powiadomienia;
• przekazywanie niezwłocznie stronom protokołów z narad;
• egzekwowanie zgodności wykonanych robót z określonymi wymaganiami technicznymi i zapisami umownymi; potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad;
• sprawdzanie jakości wykonywanych robót budowanych i wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie;
•  wydawanie Wykonawcy, kierownikowi budowy lub kierownikowi robót polecenia, potwierdzone wpisem w dzienniku budowy, dotyczące: usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych i dowodów dopuszczenia do stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych;
• żądanie od Wykonawcy, kierownika budowy lub kierownika robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę;
•  sprawdzanie i odbieranie robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych oraz przygotowywanie i branie udziału w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywaniu ich do użytkowania;
• zapewnienie nadzoru i akceptacji przeprowadzonych testów i technologicznych rozruchów urządzeń;
• egzekwowanie opracowania przez Wykonawcę instrukcji eksploatacji i konserwacji urządzeń oraz dostarczenie jej w uzgodnionej ilości egzemplarzy do Zamawiającego;
• uczestnictwo przy udziale Zamawiającego w odbiorach częściowych i końcowych, rozruchach technologicznych zadania inwestycyjnego;
• wystawianie Świadectw: Płatności, Przejęcia, Wykonania i innych świadectw wymaganych umową na roboty budowlane;
• sprawdzenie i ocena kompletności oraz zgodności dokumentacji powykonawczej ze stanem istniejącym i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót (włączając w to ekspertyzy geodezyjne ewentualnie wyplotowane w postaci map) w formie uzgodnionej z Zamawiającym;
• przeprowadzenie inspekcji końcowej i sporządzenie Świadectwa Przejęcia, Listy Usterek i innych dokumentów związanych z warunkami umów na roboty budowlane;
• skompletowanie dokumentacji Wykonawcy i oświadczeń wymaganych przez odpowiednie uregulowania oraz współpraca z Zamawiającym w czynności dotyczącej zgłoszenia do Nadzoru Budowlanego o zakończeniu budowy;
• dostarczanie, o ile jest to konieczne, właściwym organom wszystkich żądanych informacji, dotyczących prowadzenia zadań inwestycyjnych zarządzanych przez Inżyniera
• zatwierdzanie harmonogramów robót, planów płatności,
• sprawdzanie protokołów konieczności i protokołów negocjacji dla robót zamiennych lub dodatkowych po uzgodnieniu ich ze Zamawiającym,
• zatwierdzanie obmiarów robót budowlanych wykazanych przez Wykonawców w książce obmiarów oraz kosztorysów powykonawczych,
• kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego oraz wyceny robót,
• zatwierdzenie i kontrola harmonogramu wyłączenia i włączenia obiektów lub urządzeń na pracującym układzie technologicznym oczyszczalni ścieków (należy zachować warunki ciągłej pracy oczyszczalni w czasie robót), w uzgodnieniu i po akceptacji Zamawiającego.
• sprawdzanie dokumentów przedkładanych przez Wykonawców w trakcie realizacji budowy,
• opracowanie wytycznych do rozruchu oraz sprawdzenie i zatwierdzenie procedury rozruchu technologicznego;
• wykonywanie wszystkich innych czynności koniecznych do prawidłowego przebiegu procesu budowlanego, realizacji Umowy na pełnienie funkcji Inżyniera Kontraktu oraz umów na roboty budowlane, zgodnie z procedurami wynikającymi z wymagań Projektu oraz zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem.
 
c) w zakresie finansowym
•  pomoc we wszystkich działaniach Zamawiającego związanych realizacją Projektu, tj.: dotrzymywanie  procedur  związanych  z  zarządzaniem projektami FIDIC , włączając sporządzanie i aktualizowanie planów i harmonogramów dotyczących nadzorowanych Kontraktów, zarządzanie finansowe, monitoring, raportowanie, audyty i finansowe rozliczenia;
• sprawdzanie prawidłowości i zgodności z warunkami umów na roboty budowlane wszystkich wymaganych polis ubezpieczeniowych oraz zabezpieczeń finansowych umów na roboty budowlane;
• współpraca z Zamawiającym w przygotowywaniu niezbędnych sprawozdań, raportów rzeczowych i finansowych, wskaźników postępu fizycznego i finansowego robót oraz innych opracowań ze szczególnym uwzględnieniem raportów z postępów w realizacji nadzorowanych Kontraktów;
• prowadzenie rzeczowego i finansowego rozliczenia umów na roboty budowlane zgodnie z zasadami prowadzenia rozliczeń
• nadzór, kontrola, monitorowanie i składanie sprawozdań dotyczących między innymi fizycznego i finansowego postępu Robót, kosztów i budżetu;
• weryfikowanie robót zamiennych zaproponowanych przez Wykonawcę, w zakresie wartości rzeczowych i finansowych;
• uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót;
• przygotowanie rozliczenia finansowego Kontraktów;
• przygotowanie wniosków o zaliczki, wniosków o płatności i sprawozdań dla instytucji finansujących wg ich wzorów;
• Inżynier, dokonując odbiorów obiektów i urządzeń dokona zaklasyfikowania środków trwałych wg KST- GUS, sporządzi i przekaże Zamawiającemu niezbędne dane dla wystawienia dokumentów OT;
• sporządzanie w trakcie realizacji inwestycji i po jej zakończeniu wszelkich dokumentów rozliczeniowych zgodnie z Warunkami Kontraktowymi żółty FIDIC.
• udzielanie pomocy Zamawiającemu we wszystkich innych działaniach, m.in.: w przypadku wystąpienia opóźnień - opisu przyczyn wraz z uwzględnieniem rodzaju przeszkód (administracyjne, techniczne, działanie siły wyższej, problemy finansowe) lub zmiany zakresu rzeczowego Projektu - opisu zmian w stosunku do przyjętych założeń wraz z określeniem i wyjaśnieniem przyczyn ich wprowadzenia.
 
d) wszystkie inne czynności i zadania nie wymienione w niniejszym Opisie Przedmiotu Zamówienia, które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji umów na roboty oraz zabezpieczenie interesów Zamawiającego.
 
Pomimo tak szerokiego zakresu uprawnień i obowiązków Inżynier nie będzie miał prawa do:
• wprowadzania jakichkolwiek poprawek do podpisanej umowy na roboty budowlane;
• zwolnienia Wykonawcy z jakichkolwiek jego zobowiązań lub odpowiedzialności zawartych w podpisanej umowie;
• zgody na ograniczenie zakresu robót lub przekazanie robót Wykonawcy innemu niż ten, który został wskazany w podpisanej umowie.
 
3. Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
71.34.00.00-3 Zintegrowane usługi inżynieryjne
71.54.00.00-5 Usługi zarządzania budową
71.52.00.00-9 Usługi nadzoru budowlanego
71.54.10.00-2 Usługi zarządzania projektem budowlanym
71.31.00.00-4 Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane
79.11.00.00-8 Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej
71.35.00.00-6 Usługi inżynieryjne naukowe i techniczne

4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, stanowiący uzupełnienie pkt. 4 IDW, przedstawiony został w SIWZ Część III.
 
V. Oferty częściowe i wariantowe.
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.
 
VI. Zamówienia uzupełniające.
Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o wartości do 30 % wartości zamówienia podstawowego.
 
VII. Warunki udziału w postępowaniu.
O zamówienie mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w  art. 12 Regulaminu dotyczące:
1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy, że spełnia w/w warunek.
2. Posiadania niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz potencjał techniczny, a także dysponują osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
2.1. posiadania wiedzy i doświadczenia
Wykonawca musi wykazać, iż posiada doświadczenie zawodowe wyrażające się wykonaniem w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, usługi podobne do niniejszego zamówienia, tj.:
• co najmniej dwie usługi polegające na pełnieniu funkcji Inżyniera Kontraktu według Warunków Kontraktowych żółty FIDIC i/lub Nadzoru Inwestorskiego dla ukończonego(*) zadania/kontraktu inwestycyjnego polegającego na modernizacji, rozbudowie lub budowie oczyszczalni ścieków, o wartości robót nie mniejszej niż  20 mln zł netto;
• co najmniej jedną usługę polegającą na wykonaniu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia według Prawa zamówień publicznych i umowy opartej na Warunkach Kontraktowych żółty FIDIC wraz z doradztwem dla ukończonego(*) zadania/kontraktu inwestycyjnego polegającego na modernizacji, rozbudowie lub budowie oczyszczalni ścieków, o wartości robót nie mniejszej niż 20 mln zł netto;
• co najmniej jedną usługę polegającą na przeprowadzeniu szkolenia z zakresu ustawy Prawo Zamówień Publicznych;
• co najmniej jedną usługę polegającą na wykonaniu analizy harmonogramu Metodą Wartości Wypracowanej dla zadania inwestycyjnego o wartości robót minimum 20 mln zł netto.
(*) za ukończone zadanie/kontrakt uznaje się te dla którego zostało wydane minimum Świadectwo Przejęcia w rozumieniu warunków kontraktowych FIDIC bądź dokument równoważny (Protokół Odbioru Końcowego).
W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów dotyczących wiedzy i doświadczenia  zawierających dane w innych walutach niż PLN, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy tej waluty przyjmie średni kurs Narodowego Banku Polskiego (NPB) opublikowanego na dzień daty zakończenia usługi. Jeśli w dniu zakończenia nie była opublikowana tabela średnich kursów NBP, zastosowany zostanie kurs z ostatniej tabeli kursów średnich opublikowanych bezpośrednio przed dniem zakończenia usługi.
 
2.2. posiadania potencjału technicznego, a także dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia
Wykonawca musi wykazać iż:
a) posiada przeciętne zatrudnienie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wielkość średniego rocznego zatrudnienia wynosi co najmniej 10 osób;
b) wykazać, że w wykonaniu niniejszego zamówienia dysponuje następującymi osobami wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności:
b1. Ekspert kluczowy: Inżynier - Kierownik Zespołu (jedna osoba), posiadający następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
- wykształcenie wyższe techniczne, ekonomiczne lub prawne;
- minimum 5 letnie doświadczenie przy zarządzaniu inwestycjami, w tym świadczył usługi Inżyniera, Inżyniera Rezydenta lub Przedstawiciela Inżyniera przy co najmniej jednym zakończonym (*) zadaniu/kontrakcie inwestycyjnym realizowanej w oparciu o Warunki Kontraktowe FIDC lub równoważne polegającego na modernizacji lub budowie oczyszczalni ścieków, o wartości robót nie mniejszej niż 20 mln zł netto
 (*) za ukończone zadanie/kontrakt uznaje się te dla którego zostało wydane minimum Świadectwo Przejęcia w rozumieniu warunków kontraktowych FIDIC bądź dokument równoważny (Protokół Odbioru Końcowego).
b2.  Ekspert kluczowy: Asystent Inżyniera Kontraktu (jedna osoba), posiadający następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie
- wymagane wykształcenie wyższe techniczne oraz co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego jako Asystent Inżyniera Kontraktu lub Kierownika Zespołu Inżyniera lub Inżyniera w ramach zadań inwestycyjnych (w tym budowa/rozbudowa/modernizacja oczyszczalni ścieków), w tym co najmniej jednej zakończonej inwestycji realizowanej               w oparciu o Warunki Kontraktowe FIDC lub równoważne o wartości robót co najmniej 20 mln zł netto
b3. Ekspert kluczowy: Specjalista ds. finansów i rozliczeń oraz zarzadzania ryzykiem (jedna osoba), posiadający następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
- wymagane wykształcenie wyższe ekonomiczne, posiadająca minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie finansów i rozliczeń przy przynajmniej dwóch zakończonych zadaniach inwestycyjnych (z zakresu gospodarki wodno - ściekowej)              o wartości robót budowlanych minimum 20 mln zł netto każda, realizowanych w oparciu   o warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne, oraz wykonaniu minimum jednej analizy ryzyka kontraktu.
b4. Ekspert kluczowy - „Inspektor nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej” (jedna osoba), posiadający następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
- minimum 5-letnia praktyka zawodowa w pełnieniu funkcji Kierownika Budowy lub jako Inspektor Nadzoru
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) do kierowania, nadzorowania i kontrolowania robót w specjalności konstrukcyjno budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia w specjalności konstrukcyjno budowlanej, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów przed 01.01.1995r.,
- należący do właściwej izby samorządu zawodowego
b5. Ekspert kluczowy: Inspektor Nadzoru- Specjalista ds. sanitarnych (jedna osoba), posiadający następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia:
- minimum 5-letnia praktyka zawodowa w pełnieniu funkcji Kierownika Budowy lub jako Inspektor Nadzoru
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) do kierowania, nadzorowania i kontrolowania robót w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów przed 01.01.1995r.,
- należący do właściwej izby samorządu zawodowego.
b6. Ekspert Kluczowy: Inspektor Nadzoru - Specjalista ds. drogowych (jedna osoba) posiadający następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia:
- minimum 5-letnia praktyka zawodowa w pełnieniu funkcji Kierownika Budowy lub jako Inspektor Nadzoru,;
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) do kierowania, nadzorowania i kontrolowania robót w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów przed 01.01.1995r.;
- należący do właściwej izby samorządu zawodowego.
b7. Ekspert Kluczowy: Inspektor Nadzoru - Specjalista ds. elektrycznych i AKPiA (jedna osoba),posiadający następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia:
- minimum 5-letnia praktyka zawodowa w pełnieniu funkcji Kierownika Budowy, Robót lub jako Inspektor Nadzoru,;
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów przed 01.01.1995r.;
- należąca do właściwej izby samorządu zawodowego.
b8. Ekspert Kluczowy: Specjalista ds. zamówień publicznych (jedna osoba), posiadający następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
- wykształcenie wyższe prawnicze
- minimum  3 letnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu czynności związanych z realizacją procedur wynikających ze stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, w tym opracował co najmniej jedną specyfikację istotnych warunków zamówienia na wykonanie robót budowlanych, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz warunkami kontraktowymi FIDIC lub równoważnych dla wartości robót zrealizowanych minimum 20 mln zł netto.
b9. Ekspert kluczowy: Specjalista ds. audytu/kontroli systemów informatycznych (jedna osoba), posiadający następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie
- wykształcenie wyższe,
- minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu czynności związanych z realizacją zamówienia, oraz certyfikat CISA lub CGEIT lub równoważny zgodnie z wykazem certyfikatów uprawniających do przeprowadzenia kontroli który stanowi załącznik do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 września 2010 r. (Dz.U. Nr 177 poz. 1195).
b10. Ekspert kluczowy: Specjalista ds. dozorowania i kierowania pracami geologicznymi (jedna osoba), posiadający następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie
- wykształcenie wyższe,
- posiadający Świadectwo do wykonywania, dozorowania i kierowania pracami geologicznymi kategorii minimum VII, oraz co najmniej 5 letnie doświadczenie zawodowe w wykonywaniu czynności związanych z posiadanym Świadectwem
b11.   Ekspert kluczowy: Specjalista - ds.  technologii oczyszczania ścieków (jedna osoba), posiadający następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie
- wykształcenie wyższe techniczne,
- posiadający co najmniej 5 lata doświadczenia zawodowego w opracowaniu opinii, ekspertyz, konsultacji, doradztwa technologicznego w zakresie technologii oczyszczania ścieków, w tym przy jednym zadaniu zrealizowanym o wartości robót minimum 20 mln zł netto.
B12. Zespół weryfikatorów dokumentacji projektowej składający się z projektantów i specjalistów w niżej wymienionych specjalnościach:
B12.1  architektonicznej (jedna osoba) posiadający następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
- minimum 5-letnia praktyka zawodowa w projektowaniu;
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) do projektowania w specjalności architektonicznej lub odpowiadające im ważne uprawnienia w specjalności architektonicznej, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów przed 01.01.1995r.;
- należący do właściwej izby samorządu zawodowego.
B12.2  konstrukcyjno-budowlanej (jedna osoba) posiadający następujące kwalifikacje zawodowe i doświadczenie:
- minimum 5-letnia praktyka zawodowa w projektowaniu;
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) do projektowania w specjalności konstrukcyjno budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia w specjalności konstrukcyjno budowlanej, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów przed 01.01.1995r.;
- należący do właściwej izby samorządu zawodowego.
B12.3  sanitarnej (jedna osoba), posiadający następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia:
- minimum 5-letnia praktyka zawodowa w projektowaniu;
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia w specjalności instalacyjno - inżynieryjnej w zakresie sieci wodociągowych i kanalizacyjnych, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów przed 01.01.1995r.,
- należący do właściwej izby samorządu zawodowego.
B12.4  drogowej (jedna osoba), posiadający następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia:
- minimum 5-letnia praktyka zawodowa w projektowaniu;
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) do projektowania w specjalności drogowej lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów przed 01.01.1995r.,
- należący do właściwej izby samorządu zawodowego.
B12.5  elektrycznej i AKPiA (jedna osoba), posiadający następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia:
- minimum 5-letnia praktyka zawodowa w projektowaniu;
- uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 07 lipca 1994r Prawo budowlane (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 z późn. zm.) do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów przed 01.01.1995r.
- należący do właściwej izby samorządu zawodowego.
B12.6  technolog oczyszczania ścieków (jedna osoba), posiadający następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia:
- wykształcenie wyższe techniczne,
- minimum 5-letnia praktyka zawodowa w opracowaniu projektów, opinii, ekspertyz, konsultacji, doradztwa technologicznego w zakresie technologii oczyszczania ścieków, w tym przy jednym zadaniu zrealizowanym o wartości robót minimum 20 mln zł netto;
 
Uwaga: Zamawiający nie dopuszcza łączenia stanowisk tzn. jedna osoba na dwa lub więcej stanowisk.
 
Przez warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne rozumie się warunki kontraktowe FIDIC lub warunki powstałe poprzez dostosowanie warunków kontraktowych FIDIC do prawa lokalnego krajów Unii Europejskiej np. warunki kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JCT lub GMP (Wielka Brytania), PRAG (Polska).
Zamawiający określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza, odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo Budowlane (tekst jedn. Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ze zm) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U z 2008 r., Nr 63, poz. 394), a także w sytuacji określonej w art. 20 a ustawy z dnia z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz. U. 2001, nr 5 poz. 42 ze zm. ).
Wskazana w niniejszym punkcie osoba powinna biegle posługiwać się językiem polskim. W przypadku, gdy wskazana osoba nie wykazuje się biegłą znajomością języka polskiego Wykonawca jest zobowiązany zapewnić tłumacza na okres realizacji umowy w celu realizacji potrzeb wynikających z wykonywanego zamówienia.
Lista wymienionych specjalistów stanowi minimum osobowe. Wykonawca zobowiązany jest zapoznać się szczegółowo z przedmiotem zamówienia, tak aby zapewnić na stanowiskach kluczowych specjalistów osoby uprawnione do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w branżach i zakresie gwarantującym wykonanie wszelkich prac ujętych w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca powinien zapewnić kluczowym specjalistom niezbędne wsparcie i pomoc techniczną ze strony innych specjalistów, która może być niezbędna do wykonania kontraktu, np. poza wskazanymi w ofercie kluczowymi specjalistami należy zapewnić m.in. Zespół projektantów w branżach wchodzących w zakres przedmiotu zamówienia. Wynagrodzenie ww. personelu musi zostać uwzględnione w cenie ofertowej. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za dobór personelu dodatkowego.
c) posiadania potencjału technicznego;
Wykonawca musi wykazać, że będzie dysponował narzędziami i urządzeniami Elektronicznej Archiwizacji i Obiegu Dokumentów. System posiadany przez Inżyniera musi posiadać następujące funkcje i możliwości:
• tworzenia i przekształcania oraz przechowywania rożnych dokumentów elektronicznych;
• ustawiania 2-3 użytkowników sprawdzających pismo
• zapisu i odtwarzania dokumentów zarchiwizowanych będących plikami multimedialnymi;
• posiadać hasła dostępu wraz z poziomem dostępu;
• przesyłać raporty (np. tygodniowe) ze statusem danego dokumentu będącego w obiegu m.in.: możliwość przypisywania projektów (kontraktów) i procesów,  automatyczne tworzenie dokumentu z bazy do aplikacji np. Word, automatyczne powiadamianie np. poprzez Outlook o obiegu dokumentu, skanowania dokumentów papierowych,         dostępu przez Internet, archiwizacji dokumentów; tworzenia pism wychodzących (przez dostęp z Internetu) z możliwością wybierania sprawdzających, edytorów, osób podpisujących, wyszukiwania dokumentów przychodzących i wychodzących, dostęp on-line do Internetu.
 
Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów niezależnie od charakteru łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami, niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia i dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, polega na wiedzy i doświadczeniu oraz potencjale technicznym i osobach zdolnych do wykonania zamówienia, innych podmiotów, wymaga się̨ wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, a podmioty te będą̨ brały udział w realizacji zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wykazujących brak podstaw do wykluczenia o których mowa w punkcie 11.2 IDW.
 
2.3. sytuacji ekonomicznej i finansowej
a) Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca przedłoży opłaconą polisę na kwotę co najmniej 2 mln zł potwierdzającą, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
b) Informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy na kwotę 500 000 tyś zł. , wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
2.4. nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia,
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca oświadczy o braku podstaw do wykluczenia wg. załącznika nr 3 IDW.
 
Ocena spełnienia w/w warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą "spełnia - nie spełnia", w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w pkt. 10 IDW. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił.  Nie spełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.  Zamawiający wezwie wykonawców, którzy nie złożyli dokumentów potwierdzających spełnienie w/w warunków lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli dokumenty zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba, że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia lub dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert.
 
W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu zamawiający żąda od wykonawcy złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych w pkt. 11 IDW.
 
VIII. Termin wykonania.
Termin wykonania zamówienia: od rozstrzygnięcia przetargu na Inżyniera Kontraktu i podpisania umowy do czasu ostatecznego rozliczenia inwestycji orientacyjnie do 20.02.2019 r., w tym okresy realizacji:
1. przygotowanie postępowania przetargowego i wybór wykonawcy robót budowlanych – ok. 3 miesięcy,
2. okres realizacji kontraktu (realizacji robót budowlanych) – do 20.02.2018 r.,
Terminy, o których mowa powyżej  mogą zostać przez Zamawiającego wydłużone lub skrócone stosownie do rzeczywistego zakończenia i rozliczenia zadania. Przesunięcie planowanego terminu realizacji robót, nie stanowi podstawy do renegocjacji wysokości wynagrodzenia umownego. O każdej zmianie przewidywanych terminów Zamawiający w formie pisemnej powiadomi Wykonawcę.
Zamawiający ubiega się o dofinansowanie Projektu w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020; Oś priorytetowa II – Ochrona Środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu; Działanie 2.3 Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach. Nie uzyskanie środków uprawnia Zamawiającego do unieważnienia przetargu lub jednostronnego rozwiązania umowy z Wykonawcą bez żadnych wzajemnych roszczeń stron.
 
IX. Wadium.
1. Każda oferta winna być zabezpieczona wadium o wartości: 20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).
2. Okres ważności wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a)  pieniądzu,
b)  poręczeniach bankowych;
c)  gwarancjach bankowych ;
d)  gwarancjach ubezpieczeniowych;
 
X. Kryterium oceny ofert i ich znaczenie.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 12 Regulaminie Udzielania Zamówień Sektorowych w Przedsiębiorstwie  Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. szczegółowo określonych w (SIWZ) oraz przygotują i złożą w przewidzianym terminie ważne oferty.
Oferty wykonawców złożone w ramach postępowania o udzielenie zamówienia zostaną w pierwszej kolejności ocenione pod względem spełniania warunków udziału w postępowaniu. Ocena ta będzie dokonana zgodnie z formułą „spełnia” – „nie spełnia”, na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów oraz oświadczeń, których wykaz zawiera SIWZ. Wykonawcy, którzy nie spełniają warunków udziału zostaną wykluczeni z postępowania a ich oferty nie będą podlegać dalszej ocenie.
Oferty wykonawców niepodlegających wykluczeniu i nieodrzucone przez Zamawiającego zostaną ocenione zgodnie z zakresem określonym w SIWZ i jej załącznikach, przy zastosowaniu kryteriów, wskazanych w SIWZ oraz w sposób opisany poniżej.
Całościowa Ocena Oferty będzie obejmować 2 oceny składowe:
1. Ocenę ceny oferty
2. Ocenę metodyki realizacji zamówienia przedstawionej w ofercie zwanej dalej „Metodyką".
Dla każdej z ocen składowych Wykonawca może uzyskać maksymalnie:
• Ad1  Cena – 100 punktów.
• Ad2 Metodyka – 100 punktów.
Ocena całościowa zostanie dokonana na podstawie ocen składowych opisanych powyżej, za którą łącznie oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów, przy użyciu odpowiednich wag procentowych. Poszczególnym ocenom składowym przypisano poniższe wagi procentowe:
• Ad1. Waga dla oceny ceny oferty – 70%
• Ad 2. Waga dla oceny Metodyki oferty – 30%
Szczegółowy opis i sposób matematyczny obliczenia punktacji został określony w pkt. 20 IDW

XI. Miejsce i termin składania ofert.
Oferty należy składać w Biurze Obsługi Klienta PWiK Sp. z o.o. w Mińsku Mazowieckim przy ul. Józefa Mireckiego 20, 05-300 Mińsk Mazowiecki do dnia 04.07.2016r. godz. 12:00.
 
XII. Miejsce i termin otwarcia ofert.
Otwarcie ofert nastąpi w sali 104 PWiK Sp. z o.o. w Mińsku Mazowieckim przy ul. Józefa Mireckiego 20, 05-300 Mińsk Mazowiecki  w dniu 04.07.2016r. o godz. 12:05.

ZAŁĄCZNIKI:
WYJAŚNIENIA DO TREŚCI SIWZ:

SIWZ WRAZ Z ZAŁĄCZNIKAMI W WERSJI EDYTOWALNEJ:

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE OFERTY

metryczka


Opublikował: Grzegorz Komuda (16 czerwca 2016, 14:56:06)

Ostatnia zmiana: Grzegorz Komuda (9 września 2016, 15:36:19)
Zmieniono: wynik postępowania

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 3023